Op de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith Rijsewijk - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith Rijsewijk - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Judith

02 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoe bizar, de eerste twee maanden zitten erop en nog twee maanden te gaan. Ik zit nu dus op de helft en het regenseizoen is hier begonnen. Dit betekent dat het met bakken uit de lucht valt en straten zo onder lopen. Dit betekent ook dat ik thuis kan werken zodat ik niet door de regen hoef te fietsen!

Afgelopen maand is er weer veel gebeurd. Marijke en ik zijn begonnen aan salsa level 2 en hebben dit vorige week met succes afgerond. Dit werd natuurlijk gevierd in Havana!

Marijke, Manon en ik zijn laatst op jeepsafari geweest. Toen wij werden opgehaald zij de gids dat er een slang in zijn tas zat. Grapje natuurlijk, dacht ik. Tijdens het halen van de lunch bleek er een groene boomboa in te zitten!
Na de schrik kon de safari beginnen en reden wij met soms wel 80 km per uur door het bos, de savanne en de weg en stonden wij achterin de bak!

Het weekend daarop hadden Marijke en ik een Mexicaans feest met de mensen van salsa bij de ambassadeur van Brazilië. Het was een geweldig feest, heerlijk eten en veel salsa! Omdat het de volgende dag zo slecht weer was zijn de naar Jungle Book geweest in de bioscoop hier. Wat mij opviel is dat Surinamers altijd te laat zijn, maar bij de film ruim op tijd!

Afgelopen week was de Made in Suriname beurs met allemaal producten en goederen gemaakt in Suriname. Hier heb ik eindelijk leuke souvenirs kunnen vinden!
's avonds was het tijd om koningsdag te vieren. Ik had 5 kaarten en een vip tafel gewonnen voor Kingsland. We hadden dus gratis entree, mochten in de vip ruimte en kregen 2 flessen wijn, een geweldige avond dus!
Zondag was het brakdag, Marijke en ik gingen naar een BBQ bij de ambassadeur van Brazilië waar heerlijk vlees was, Braziliaans eten, een zwembad en natuurlijk salsa!

Tijdens het schrijven van de blog word ik steeds zenuwachtiger. over een paar uurtjes komen mama en Loes dan eindelijk aan in Suriname! Ik kan ze eindelijk laten ervaren hoe her is.

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb bijgepraat!

Bigi Brasa!

  • 02 Mei 2016 - 18:43

    Frouwke:

    Hoi Judith

    Leuk om je verhalen weer te lezen. Wat heb je het toch na je zin in Suriname. Wij kunnen nu ook een beetje Salsa dansen. Geleerd op het feestje van Rick in de Salsa bar! Je moeder ook hoor! Jammer voor jullie dat het nu regent, maar geniet er maar goed van. Het zal heel gezellig worden met z'n drieën!

    Groetjes Frouwke en Gerard.



  • 02 Mei 2016 - 19:08

    Hannie Weekhout:

    Hoi hoi Judith wat gezellig dat jullie nu met z'n drieen daar zijn.
    Geniet er lekker van. De week zal wel omvliegen , je wilt natuurlijk alles laten zien.
    Groetjes van Hemmij en Hannie. p.s Dames zetten jullie niet heel Paramaribo op stelten ? Rustig aan he? Veel plezier !!!!!

  • 02 Mei 2016 - 20:51

    Willie De Ruiter:

    Hoi Judith,
    Leuk om je belevenissen weer te lezen! Alweer op de helft, maak van de laatste twee maanden net zo'n succes als van de achterliggende.
    Heel veel plezier deze week met je moeder en zus! Dat gaat vast en zeker lukken!

  • 08 Mei 2016 - 09:36

    Anneke:

    Hè juud wat gaat de tijd toch snel onvoorstelbaar.
    Zocte lezen en te horen heb je t daar super en nu nog met marloes en je moeder. Leuk hoor lekker bijkletsen
    En knuffelen.
    Doe ze de groetjes en een dikke kus van mij.nog heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 2731

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 27 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: